Alla inlägg den 21 februari 2018

Av Alice & Noah - 21 februari 2018 23:44

Morre-li-morr på er!
Vet ni vad som är det bästa med att läsa en bok? Jag vill såklart inte att pappa och mamma läser för mig, det klarar jag så bra själv. Om de sköter sig (och ger mig en majsbåge eller två) så kan de dock få vara med och titta i boken när jag tittar i den.
Det bästa är att kunna titta på bilderna, riva lite på sidorna och sedan kasta boken på mamma eller pappa. Gärna på fötterna, dem brukar jag sikta lite extra på.

Vet ni vad som hände igår? Mamma hade tagit på mig ett par strumpbyxor utan såna där gummisaker under så man inte ska halka. Hon frågade visserligen om jag ville ha dem, och jag svarade ja. Men ändå, det är ändå mammas fel. Det är det alltid.
När pappa kom hem från skolan sprang jag ut i hallen för att skrika lite åt honom. Sedan lyckades jag hitta en napp som mamma inte tyckte var så ren så hon sa ?nej? ganska högt. Jag blev så paff så jag halkade baklänges och slog i huvudet i vagnens ena hjul. Det hade aldrig hänt om jag haft gummisaker under fötterna. Men som tur var så gick det bra.

Nu ska jag ta mina dinosaurier och morra med dem en stund. Morre-morr!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards